keskiviikko 29. tammikuuta 2020
Sähköeräkärry 16"
Nyt on aika aloittaa uuden 16" sähköeräkärryn valmistus. Ensimmäisenä laitoin päällikummin pyörälle. Pieni vanne teki heti lisää hommia. Ilma täytyi pumpata käsin kun ilmapistooli ei mahtunut keskiön ja vanteen väliin. Päälikummina on Schwalben Mad Mike maasturinrengas. Renkaassa on pistosuojaus vakiona ja kuvio on aika karkea. Tavallisessa eräkärryssä käytän aika sileitä renkata mutta sähköä varten pitää olla pitoa
Kasasin kärryn rungon. Pyörän ripustuksen asentaminen on tarkin työvaihe. Sen pitää olla täysin suorassa. Samalla asensin kiveniskusuojat. Kiveniskusuojat on tehty 8mm polyeteenilevystä. Ne ovat symmetriset jotta ne voidaan kääntää kun kiveniskusuoja on tarpeeksi kulunut. Näin kärryn runko säilyy isommilta kolhuilta.
Kärry alkaa olemaan rungoltaan valmis. Sain puuttuvan alalevyn ja nyt voin alkaa hahmottelemaan sähkösarjaa paikalleen
Akkuteline on ensimmäsessä sovituksessa. Huomattavati matalanpi kuin toiessa käryssä. Sovittelin tarakkaakin mutta en saanut sitä sopimaan kunnolla. Kärrystä olisi tullut hankala kuljettaa autossa.
Johtosarjojen sovittaminen. Näyttää siltä että ei tarvitse tehdä mitään muutoksia, pari nippusidettä riittänee
Nyt on akku ja hallintalaitteet paikallaan. Vielä on viimeistelyä mutta eiköhän ensi viikolla päästä koevedolle. uusi akkusarja on melkoisesti siistimpi paketti kuin omassa kärryssäni
Nyt on syntynyt konaan uusi Sähköeräkärry. Uusi kärry on varustettu 16" pyörällä. Tämä malli mahdollistaa sen että mikä tahansa aikaisempi valmistamani vaneripohjalevyllä varustettu kärry voidaan sähköistää. Eräkärryn yksi alkuperäinen tavoite toteutuu tässäkin, ei tarvitse ostaa uutta kärryä, vaan käytössä oleva kärry voidaan sähköistää pienin muutoksin. Hallintalaitteet katkaisija ja kaasuvipu voidaan sijoittaa joko oikealle taivasemmalle. Akku on turvallisesti pohjalevyn päällä suojassa kolhuilta.
Sähköosat toimitti Greencycle
Ensi viikonloppuna pääsemme tekemään koeajot. Lyhyt testilenkki on tehty kotipihassa ja kaikki toimii.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti